2012. május 20., vasárnap

Lakásavató-menüsor

A lakásavató jelentem, megtörtént, és bár egész délután azon izgultam, hogy nem leszünk kész (Zita segített), a végére a menüsor annyira tetszett mindenkinek, hogy nem győztem bezsebelni a dicséreteket.
Íme néhány fotó, alatta pedig a leírás mindenről:






Egyben sült töltött hús:

Kb. 1 kg csontozott karaj kell hozzá, aminek a közepén átszúrtam egy kést, majd a bőrétől megfosztott, kicsit bevizezett, majd sóban és borsban kicsit megforgatott kolbászt átdugtam rajta. Ez után bedörzsöltem a külsejét sóval, borssal és oldalas fűszerkeverékkel, majd kis lyukakat vágtam bele, amibe szeletelt fokhagymát dugtam. Olajozott tepsibe tettem, Zita szelt mellé vöröshagymát, kicsit felöntötte vízzel, én lefedtem alufóliával és sütőbe raktam kb. 3 órára, természetesen nem a legerősebb lángon. Közben néha kivettem és meglocsoltam a levével. Mondjuk a vízzel bánhattam volna bővebb kézzel, de azért megsült szépen.

Pirítóskrémek:

Répakrém:
1 rész reszelt sárgarépa, 1 rész reszelt trappista, 1 rész reszelt Karaván füstölt sajt, tartármártás, ízlés szerint bors és fokhagyma összekeverve.

Tonhalkrém:
2 konzerv aprított tonhalról leöntöttem az olajat. Került bele 1 szobahőmérsékletű puha teavaj, 2 kupaknyi citromlé, kis só, olaszos fűszerkeverék (fűszersó, amit párom hozott), majonéz, kis tejföl, ízlés szerint bors.

Sajtkrém:
Ez Zita specialitása volt, ha jól emlékszem, tett bele 2 tubus boci sajtkrémet, 1 puha teavajat, metélt bele újhagyma zöldjét, sózta, borsozta. és egy kis majonézt is nyomott bele.

Saláták:

Készítettünk egy nagy adag tartárt, és azt osztottuk háromfelé. Aztán mindháromba belepakoltuk a többi cuccost.

Párizsi saláta:
Tartár, 20 dkg. kockázott párizsi, kockázott savanyú uborka, apróra kockázott vöröshagyma, főtt és lehűtött kockázott burgonya összekeverve.

Virslisaláta:
Karikázott virsli, egy kevés kockázott krumpli, kockázott zöldalma, kukorica, apróra kockázott lilahagyma és persze a tartár.

Franciás saláta:
Serpenyőben megpirítottam apróra vágott sárgarépát, aztán tettem bele két leveskockát, meg kukoricát, összepároltam, meg persze került bele cukorborsó is, és mikor mindez puha és ízes lett, levettem a tűzről és kihűtöttem. Ment a főttkrumplihoz és a tartárhoz.

Emellé a svédasztalra került egy csomó zöldség és szalámi. Ha elfogadtok egy tanácsot: kóstoljátok meg a vajretket!!! 


4 megjegyzés:

  1. Aztarohadt....dejól néééézki! Éhes lettem! :D

    VálaszTörlés
  2. Ez igen:) Na ezt nevezem lakásavatónak:) Mennyi finomság:)

    VálaszTörlés
  3. Hú de guszta!
    Nagyon tetszik az új blogod!:)

    VálaszTörlés
  4. De guszta az összes! Nekem az tanároknál éneklős estékre emlékeztet. =) Ma voltam épp az Osztályfőnökömnél énekelni, ő is hasonló krémekkel várt minket. :)

    VálaszTörlés