2012. június 9., szombat

Zöldspárga-krémleves

Még soha nem ettem spárgát, de olyan kis kíváncsi vagyok, hogy amikor megláttam az üzletben, elhatároztam, hogy most vagy soha, és vettem egy csokorral. Hazavittem, és aztán egy ideig csak nézegettem a hűtőben, mert nem tudtam, mit is akarok, meg hogyan. Végül elvittem magammal Misefára (írnám, hogy haza, de most már két helyre is azt mondom, hogy haza, szóval néha még magamat is összezavarom vele),  és készítettem belőle egy jó kis krémlevest. Legalábbis a többiek szerint jó volt, nekem nem ízlett annyira, mint mondjuk a cukkinis.
Megmostam és felszeleteltem jó egy marék spárgát. Margarinon feltettem párolódni egy fej hagymát-természetesen szeletelve, de nem kellett apróra, mert úgyis turmix lesz a vége- majd hozzáadtam a spárgát, sóztam és borsoztam, dobtam rá egy teáskanálnyi cukrot is, felöntöttem kb. 1,5 l vízzel és dobtam bele egy leveskockát. Puhára főztem az egészet, majd összeturmixoltam botmixerrel, aztán felöntöttem 2 dl. tejszínnel,utánízesítettem, összeforraltam, majd az egészet leszűrtem. Végül reszelt sajttal és pirított szalonnával tálaltam, volt aki kért bele néhány párolt spárga fejet, és volt aki elutasította:).

1 megjegyzés: