2012. augusztus 21., kedd

Csirkemáj rizzsel

Ez a recept még a kolis időkből való:

Szóval akartam én ügyeskedni a konyhában, csak hát rettentő meleg van, és jeges hűsítők jutottak eszembe, például epres-mentás turmix (amihez kéne turmixgép, de nincs), kávéfagyi rummal (amihez meg fagyigép kellene), no meg mindenféle habos-krémes sütik (amihez meg nem ártana sütő). Kezdem nagyon utálni a kolit.
Ezen hiányosságok eléggé el tudják venni az ember kedvét mindenféle alkotástól, de én megembereltem magam, és egész finom ebédet készítettem. Íme:





Nem más, mint máj mindenféle cuccal. Nincs neve, csak összedobtam, de nagyon finom lett. Mindjárt jön a recept is, csak előtte had mondjam el, milyen rémes gyerek voltam, mikor még anya pocakjában éltem. Mert hát milyen szörnyű az a gyerek, aki kívánóssá teszi az egyetlen édesanyját olyan dolgokra, amiket ő ki nem állhat? Anya mindig elmeséli, amikor valahol máj kerül az asztalra, hogy ő életében egyszer ette meg a májat, akkor, amikor terhes volt velem. Jóízűen megvacsorázott belőle. Aztán reggel, bár sosem szokott rosszul lenni, ébredés után visszagondolt arra, mit is vacsizott, és első útja volt kiadni magából az ... hmm... élményt.
Mondhatjátok, hogy ez így egy gasztroblogon nem túl szép történet, de ha belegondoltok, hogy mit meg nem tesz egy anya a gyermekéért, rájöttök, hogy igenis szép történet ez.
És akkor jöjjön a recept:
Két fej főzőhagymát (idei vöröshagyma, csak a boltban így volt kiírva) félbe vágunk és felcsíkozunk. Feltesszük serpenyőben kevés olajon pirulni. Miután már szépen pirult, néhány vékony szelet füstölt-főtt bacon szalonnát szintén felcsíkozunk és azt is beletesszük és még egy kisebb babérlevelet is. Jöhet bele olyan 30 dkg. csirkemáj is, ezt még nem fűszerezzük, különben nem lesz finom omlós. Szóval így sütögetjük lefedve egy rövid ideig, amíg majdnem kész. Akkor megborsozzuk, sózzuk, és teszünk bele 2 ek. vörösborecetet. (Sosem szoktam ilyet használni, Hamburgban persze hogy elcsábultam, egy csomó gasztro cuccot vettem magamnak is, és természetesen, hogy ne legyen könnyű, szinte mindegyik üveges. Majd megmutatom, miket hoztam, de addig nem akarom posztolni, amíg nem adtam át őket a megajándékozandóknak.)
No vissza a recepthez! A fűszerezés után már csak annyi van hátra, hogy készre főzzük, és rizzsel és savanyú uborkával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése