2012. augusztus 20., hétfő

Indiai gasztrokalandozás

Mindig is híve voltam az új dolgok kipróbálásának, legyen szó igazából bármiről. Úgy vélem, egyszer át kell élni, hogy el tudjam dönteni, jó-e az nekem, vagy sem. Így vagyok az ételekkel is, annyi minden van, amit szeretnék kipróbálni. Néhány egyszerűbb is [már magyarországi hozzáférés szempontjából], úgymint macaron, békacomb, kagyló, és néhány bonyolultabb is, mint pl. kígyóhús, esetleg nagy madárpók sütve. Csótányt és bogarat mondjuk nem ennék, de nem azért, mert nem vagyok rá kíváncsi, hanem mert van ez az ízeltlábú-fóbiám.
No de nem is ez a lényeg, hanem hogy megkerestek a fűszeráruház.hu-tól, hogy küldenének nekem fűszermintát. (Amúgy az oldal és az ötlet zseniális, érdemes oda benézni.)Választhattam, hogy melyik nemzet konyhájának mintafűszereit kérjem, volt olasz, kínai, arab, stb. Hát engem az indiai vonzott legjobban. Miután elküldtem a válasz e-mailt, elbizonytalanodtam, hogy vajon jól választottam-e, hisz még sosem próbáltam azt az ízvilágot, a curryt is csak hírből ismerem. Hát, fogtam magam, hogy legalább szokjam, vagy kicsit közelebb hozzam az ízeket, keresgéltem kicsit neten, mit is lehetne. Aztán abbahagytam, mert rájöttem, hogy szegény ember vízzel főz, én meg azzal, ami épp van otthon. Meg már hallottam, hogy van ilyen, hogy ananászos csirke. Úgyis átvisszük ismerősökhöz, ott meg bármi is az, egyetemistáknál minden elfogy előbb-utóbb, szóval nyugodtan kísérletezhetek. Hát, a végeredmény szerintem nagyon finom, kicsit érdekes és szokatlan lett.
Kevés olajon megpirítottam egy kisebb darab hagymát apróra vágva. Eztán az apróra vágott csirkemellet (egy nagyobb darab volt) beleforgattam, sóztam és jól megborsoztam, majd fehérre pirítottam. Rádobtam azt hiszem, két teáskanál curryt, szép sárga lett. Majd ráöntöttem egy konzerv kockázott ananászt, és annak a  levét (igaz, csak a felét, mert a másik felét megittam). kis vízzel még megtoldottam, fedőt tettem rá, levettem takarékra, és kb. fél órán keresztül még pároltam. Rizzsel tálaltam, pontosabban csomagoltam el.

1 megjegyzés:

  1. Ez tetszik:) Én szeretem a curryt, van is hozzá receptem, éppen a tőled kapott curryt próbáltam ki legelőször:)

    VálaszTörlés