2012. augusztus 17., péntek

Tiramisu


Egy hosszú és katasztrofálisan ügyetlen nap után úgy döntöttem, nem szenvedek tovább, inkább megyek kedves barátnőmhöz, és készítünk valami finomat, mert hát főzni legalább tudok. Ezt a délután folyamán többszörösen sikerült megcáfolnom ilyen kis apróságokkal, hogy pl. a hűtőben kerestem a kristálycukrot, vagy hogy a 6 tojásból hármat nem tudtam szétválasztani, és mind a három sárgáját úgy kellett kihalászni a fehérjéből, és imádkozni, hogy ne repedjen meg a hártya. Nem is értem, hogy sikerült végül mégis elkészíteni a sütit.
Egyébként ciki-nem ciki, de én, ha tiramisut készítek, mindig a Szarvasi mascarponet veszem (ma majdnem sikerült mozzarellát helyette), mert a doboz belsejében lévő recept nekem nagyon bevált. Igaz, elég drága aszerint készíteni, de szerintem megéri. Rögtön dupla adagnak álltunk neki Vikivel, és csak annyi változtatást végeztünk, hogy vaníliás cukor helyett vaníliát tettünk bele, - ennek még jelentősége lesz ebben a bejegyzésben - és mivel erre ment el az összes pénz, csak egy fél dl.-es rumot vettünk.
Akkor a recept, dupla adaggal, amiből nekünk 3,5 l-es edény (pontosabban, mivel "feleztünk", ezért egy 2 és egy másfél)  tiramisu lett. 
6 tojást ügyesen szétválasztunk, majd a sárgáját jó habosra verjük 4 ek. cukorral. Mindeközben főzünk egy jó erős kávét. Ha kész van a tojásos cukros kemény hab, akkor beletesszük az alkoholt, esetünkben rumot, mert az fincsi, a konyak meg nem (ez a mi ízlésünk, szóval bármikor felülbírálható), a vaníliarúd kikapart belsejét és az 500 g-os mascarponet és jó sokáig verjük tovább habverővel. Tényleg kicsit keményebb lesz, bár én elsőre nem hittem el. Miután végeztünk, mehet a hűtőbe, amíg felverjük a fehérjét. Miután ez is kész, óvatosan összeforgatjuk, majd vissza a hűtőbe. Közben a kávét Viki összekeverte a maradék kis rummal, meg tejjel, meg a biztonság kedvéért meg is cukrozta (összesen, fele kávé-fele tej aránnyal kb. 6 dl lett, de ez soknak bizonyult). Kezdődhetett az összerakás, amihez jó sok babapiskótát vettünk, Tescósból 3 csomagot, de hát úgy voltam vele, hogy inkább legyen több, mint nem elég. Persze kb. 3 db. maradt meg. Tehát a piskóta a kávéba és lerak egy rétegben egy négyszögletes edény aljára. Aztán ezt borítjuk krémmel, majd egy réteg szitált cukrozatlan kakaó. És itt légy kreatív, ha nincs szűrőd: a szűrős teatojás sokkal könnyebben kezelhető, pontosabb, és szerintem mókásabb is. Aztán újra a kávés piskóta, a krém, és a tetejére is kakaó. Majd az egész megy a hűtőbe. Így néz ki:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése