2012. szeptember 20., csütörtök

Mártogatósok tortillához

Szintén a régi blogról, de ez legalább aktuális! Most, hogy jönnek a hidegebb, sötétedős, összebújós, filmnézős esték, talán jó ötlet kipróbálni ezeket az egyszerű finomságokat:)!


 ***

Szeretitek a tortillát? Mármint azt a háromszög alakú kukoricából készült chipszet? Szerintem roppant íztelen, nem annyira jó, mint a sima chips. Legalább is tegnapig ez volt a véleményem. Akciós volt, kettőt fizet, hármat kap, így vettünk 3 zacskóval. Ezekhez általában árulnak szószt is, de hát ki ad ki ilyenért pénzt? Gondoltam, majd esszük kechuppal, vagy valami ilyesmi.
Aztán hazaértünk, és bekerült a polcra, mígnem tegnap megszállt az ihlet, hogy én most ha törik, ha szakad, mártogatóst fogok készíteni.   Gondoltam nézzük, miből élünk, mi van a hűtőben, amit fel kéne használni, és abból majd alkotok. Tényleg nem tudom, mi szállt meg, de párom már ferdén nézett rám:).
Volt majdnem minden, amit megálmodtam hozzávalónak, és egy gyors sarki boltba lefutással át lehetett hidalni a problémákat, szóval elkészült a következő kettő - szerény véleményem szerint isteni - szósz. Nem beszélve arról, hogy az egyikhez végre felhasználhattam egy szintén németből való alapanyagot.

Akkor kezdjük is ezzel:
Paradicsomos csípős szósz hozzávalói:
2 db édes paradicsom, fél fej lila hagyma (kicsi fejből), egy kevés snidling, só, bors, őrölt chilli, és 6 tk. gyümölcsecet, esetünkben gránátalma:D. Isteni finom!


A hozzávalókat a lehető legapróbbra trancsírozzuk, szeleteljük, stb, majd összekeverjük, és pár órát hűtőben állni hagyjuk.






A második kicsit lightosabb, tejfölös alapú:

Egy kis csokor snidling, egy nagy gerezd fokhagyma, kb. 3 tk. kaporlevél, egy negyed lila hagyma (kis fejből), só, bors, másfél/két tk. pirospaprika és tejföl (fél nagy pohár)
Szintén apróra összevágunk mindent és összekeverjük, majd pihentetjük a hűtőben.







Hmm...fincsi :D!

1 megjegyzés:

  1. Istenien néznek ki! Már régóta tervben van, hogy csinálok valami mártogatóst tortillához. Elmentettem a receptet. :)

    VálaszTörlés