2012. október 11., csütörtök

Darált húsos-zöldséges batyu

A Lidl egy jó hely. Főleg, ha párommal megyek vásárolni, aki szereti a hasát és szeret engem, és mindenfélét belecsempész a kosárba, amit én nem is veszek észre, csak miután megvette nekem. Nem tudom, hogy csinálja.
Az egyik ilyen bevásárlás alkalmával egy receptes könyvet kaptam, a címe Gyors ételek. Rafinált változatosság minden napra. Nagyon jó kis könyv, ránézésre az egészet megfőzném. Nah jó, csak a recepteket, de a lényeg, hogy nagyon tetszetős ételeket tartalmaz.
Elsőnek párom választott, és persze miért ne, darált húsos receptet, ráadásul marhából. De az ígéret szép szó, meg hát meg kellett hálálni a könyvet. Következzen tehát a részemről fenntartásokkal fogadott, ám kellemes csalódást okozó, páromnak nagyon ízlő étel kicsit módosítva:

Megpucoltam egy vörös hagymát (eredetiben mogyoróhagyma) és egy gerezd fokhagymát, felapróztam és megdinszteltem olajon. Ez után beletettem 200 g darált marhahusit, és majdnem készre pirítottam. Itt egy kicsit eltértem a recepttől,mert sóztam, borsoztam, és utána pirítottam készre, míg a könyvben az ízesítés az utolsó lépés a raguban. Tehát miközben készült a husi, egy nagyobb sárgarépát felkockáztam. (Az eredetiben kellene bele a répával együtt 50 g sampion gomba is, de mivel párom nem szereti, ezért inkább kihagytam, és a kukoricából került bele több.) Tehát a sárgarépát beledobtam a raguba, és egy kevéske vízzel felöntöttem, hogy olyan 5 percet párolódjon, majd belement 170 g kukoricakonzerv, természetesen leszűrve, meg úgy ízlés szerint őrölt pirospaprika. Ami még a raguból nálunk kimaradt, az a 3 csepp Tabasco-szósz. Ilyen nem volt otthon.
Tehát összeállt a ragu. Ezt követően a réteslapok jöttek. Egyesével kiterítettem, majd felét megkentem olvasztott margarinnal vékonyan (a recept vizet ír) és a másik felét ráhajtottam. Aztán olyan 2 evőkanálnyit ráhalmoztam az egyik felére a raguból, feltekertem az egészet és batyu szerűen összehajtottam. 5 darab batyum lett. Ezt margarinnal kikent tepsibe tettem, megkentem a tetejét tojássárgájával és 25 percre a sütőbe tettem alacsony lángra. Nagyon kis guszta húsos rétesek lettek. Friss salátával és Lidlis joghurtos öntettel tálaltam.
Nem tudom, érthető lett-e a leírás, de ez nem a legjobb nap az életemben, szóval nézzétek el nekem, és lessétek meg inkább a képet, és ha kérdésetek van, akkor szóljatok:)!



1 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon aranyos, a kis csempész-ajándékozó :-) A batyu pedig nagyon guszta

    VálaszTörlés