2012. november 30., péntek

Németes reggeli - Ruszlisaláta

Párom Hamburgban evett ruszliból készült ételt, és nagyon ízlett neki. Úgy gondoltam, én is nekiveselkedek, és keresek valami izgalmas receptet az interneten, mert a ruszlit szeretem, de úgy magában elég intenzív íze van. Hát, mondanom sem kell, rengeteg leírást találtam magyarul arról, hogy hogyan készítsük el a ruszlit házilag, de aztán hogy a kész ruszlit hogyan használjuk fel, arról szinte semmi. Párom azt mondta megkérdezi a német kollegákat, de mire megérkezett a válasz, nekem már készen volt a tervem a saját kis salátámra, ami egyszerű volt ugyan, de finomnak ígérkezett, és hát ki mondta, hogy jót csak iszonyú bonyolult dolgokból lehet kihozni?

Fogtam 5 db közepes burgonyát, amit héjában sós vízben megfőztem. Három tojást is keményre főztem. Megpucoltam őket és felkarikázva egy tálba tettem. A Ruszlit (Bismarck) és a hagymát lecsöpögtettem, a ruszlit felcsíkoztam, és az is ment a salátába. Sóztam, borsoztam, végül pedig tartármártást készítettem és leöntöttem az egészet, összekevertem és folpackkal lefedtem. Egy fél napot és egy éjszakát pihent a hűtőben és utána volt igazán finom. Pirítóssal és gyümölcsteával tálaltam. Nem utoljára készült nálunk ez az étel, és valószínűleg a ruszli is többször fog az asztalra kerülni.



Frissítés:
A ruszli kérem szépen hagymával eltett savanyú apróhal. A salátába például heringes került, de más halakból is készülhet a ruszli.

1 megjegyzés:

  1. Utána kellet néznem mi az a ruszli:) Egyfajta hal ugye? Azzal finom lehet:)

    VálaszTörlés