2013. január 13., vasárnap

Csokis - céklás brownie

Nagymamámtól kaptam születésnapomra (?) vagy csak úgy három darab szakácskönyvet. Nagyon hangulatosak, mert a Zalai Hírlap kitalálta, hogy az olvasói által beküldött recepteket összegyűjti, és tematikus könyvekbe rendezi. A tematika a következő:
  • Könnyű nyári ételek könyve- ahogy a neve is ígéri, friss, hűsítő és könnyed ételek, némi pikantériával
  • Hagyományos ételek könyve - nehéz, kalóriadús, ámde megszokott és finom ízek egy csokorban a töltött paprikától a rakott káposztáig
  • Mentes ételek könyve - több fejezet, mindenhol kimarad valami, és mégis egész a fogás
Ha minden igaz, a sorozatban van még a Desszertek könyve és most készül a Villámgyors ételek könyve. Még megpróbálkozom néhány recepttel ezekből, és ha beválnak, akkor lehet, hogy kicsit rágom nagymamám fülét, hogy vegye meg azokat is, és majd kifizetem neki. De ahhoz az ajándék könyveknek még bizonyítaniuk kell. Amúgy egy dolog kicsit zavar ezekben az olvasói receptgyűjteményekben, mégpedig az, hogy nem egy teljesen közismert és közkézen  forgó receptet sajátjukként prezentálnak az olvasók. Persze megértem, hogy arcot kellett társítani az étel mellé, de olyan furi az egész.

Minden esetre az első recept, amit kipróbáltam, a fent írt címen futott a mentes ételek könyvében, méghozzá a gluténmentesek között, Mecséri Cecília küldte be.
Igaz, a cím egy kicsit csalóka, mert ahogy Flóra, az Ízek és élmények blog szerzője mondta, az igazi brownie-ban nincs se sütőpor, se szódabikarbóna.
A recept a következő:
30 dkg. tisztított főtt cékla, lereszelve
25 dkg. vaj
30 dkg. gluténmentes étcsoki (én simát használtam)
15 dkg. cukor
3 db tojás
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
15 dkg. kukoricaliszt (én simát használtam)
csipet só

A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Gőz felett felolvasztjuk a vajat és a csokoládét. - én mikróban csináltam, gyorsabb volt, de azért oda kell figyelni rá. A gőzről levéve a cukorral kikeverjük. A tojásokat csipet sóval felverjük, majd a masszához adjuk, tovább keverjük. A szódabikarbónát és a kukoricalisztet (ugye én simát használtam) összekeverjük, majd a masszához adjuk. Kivajazott tortaformában sütjük. A recept egy órát ír, de én gázsütőben kb 40 percet sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem, mikor kicsit ragadt már csak, akkor volt jó. Vaníliafagyival vagy tejszínhabbal, vagy mindkettővel tálaljuk.
A díszítés kicsit rénszarvasosra sikerült, nem?

3 megjegyzés:

  1. köszi, ki is próbálom a héten :)
    bár én a céklát biztos nem főzöm meg előtte
    a levelemet megkaptad?

    VálaszTörlés
  2. Inga, kíváncsian várom az eredményt:)!
    Schnappy, próbáld ki, ez igazán vega:)!

    VálaszTörlés