2013. január 19., szombat

Hortobágyi húsos palacsinta

Volt két csirke felsőcomb, ami valljuk be, csak úgy magában egy lightosabb vacsorára sem elég két főre. Úgy döntöttem hát, hogy hortobágyi húsos palacsintát készítek. Hát, mit mondhatnék, isteni lett!
Először elkészítettem a tölteléket. Egy nagy fej hagymát apróra vágtam, és kevés olajon megpirítottam. Ebbe tettem jó sok pirospaprikát, sót, borsot, 4 koktélparadicsomot apróra vágva, és úgy 5 cm. füstölt kolbászt, csak az íze miatt. Ezt egy kicsit hagytam, majd beleforgattam a csirke felsőcombokat, megtisztítva, de bőröstől, csontostól. Felöntöttem vízzel, hogy ellepje, kis sót még tettem bele, és egy fél leveskockát is. Tudom, megszállottság, hogy mindenbe belekerül nálam, de számomra olyan ez, mint a csodafegyver.
Szóval ezt főztem úgy egy órán keresztül, hogy biztosan jól megpuhuljon a husi. Mikor megtörtént, akkor kivettem a szószból, leszedtem a bőrét és kicsontoztam, majd apró darabokra vágtam. Közben 2 ek. tejfölt meg 2 lapos ek. lisztet elkevertem egy kis forró szaftban csomómentesen és behabartam vele a mártást. Rottyant egyet, és az utolsó lépésként belekevertem az apró húst. Mikor ezzel megvoltam, kisütöttem a palacsintát. Igazából nem nagyon szoktam méricskélni, szóval csak úgy érzésből ment bele liszt, tojás, tej, víz és egy kis só. Jah és a pizzatészta hatására gondoltam teszek bele valami zöldet is, de nem volt otthon petrezselyemzöld, az oregánó meg nem passzolt volna, úgyhogy maradt a majoranna. Nagyon finom lett, etette magát, úgy magában is. Megtöltve pedig, a tetején tejföllel, hmm..Nagyon jól sikerült kis vacsora lett belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése